Viime viikolla kiinniteltiin kulkuvaloja. Tai tarkalleen ottaen pelkästään perävalo ja sivuvalopaketti, eli mastovalo on vielä urakoimatta. Hienot ledivalot ovatkin. Uusia reikiä piti porata, että saatiin ruuvit kiinni ja johdot kulkemaan. Perävalon johto saatiin kuin saatiinkin pujoteltua kaidetolpan läpi jo viime viikolla, kun älyttiin käyttää verhotankoa vetojousena. Kaikkeen sekin sopii. Ihmettelijöille pitää ehkä selventää, että tässä tapauksessa verhotanko tarkoittaa sellaista muovilla päällystettyä vaijeria jonka päässä on koukku. Siis oikeastaan aika hyvä peli johtojen vetoon, paitsi että paljas metalli luistaisi paremmin. Perään pitäisi olla nyt kytkintaulusta asti sähköt, kun johdot on vedetty. Eilen sitten vedin samalla hyvällä verhotankometodilla myös sivuvalojen johdon keulakaiteen sisään ja sieltä ankkurilokeroon. En sitten löytänyt lokeron ja kajuutan välisestä seinästä yhtään valmista reikää, enkä tohtinut suin päin porata, joten johtosykkyrä on vielä lokeron puolella. Tehdään sille vesitiivis läpivienti.
post edited by Ville Valtonen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti