maanantai 25. kesäkuuta 2012

eVene tähtää Hangon Regattaan

Tänään saatiin ehjä kaasukahva ja kaapeli veneelle ja todettiin jotta nyt kone pelaa luotettavasti. Akut on vielä esisarjan mallia josta puuttuu suojaukset ja lataustason näyttö mutta tuotantosarjan akut pitäisi tulla pikapuoliin, ovat jo maassa ja niistä puuttuu enää softa sisältä ennenkuin kulkeutuvat veneeseen. Kummilla akuilla vain vene kulkee, joten lähdetään kokeilemaan toimivuutta ja korkkaamaan vene Hangon Regattaan, FE83-luokkakisoihin. Tukena vieressä on kerhon toinen Fe, Trip Tease, siltä varalta että tulisi jotain yllättäviä ongelmia. Ja päästään kisoihin kunnon edustuksella :)

Samoin muutkin systeemit on senverran lähellä valmista että testit voi aloittaa, puutelistalla on vielä maasähköt, 48-12 konvertteri ja jotain pientä. Toki ennen purjehdusta vene pitää vielä siivota, varustella ja rikata, tulevallakin viikolla riittää siis puuhaa.

Veneen nimi ja pääsponsorin tarrat laitettiin nyt myös kylkeen, joten vene on siltä osin edustuskunnossa. Samalla tuosta näkyy hyvin sähkömoottorin vaikutus veneen kellumisasentoon. Vaikka akuston, laturien, moottorin ja elektroniikan kokonaismassa ei juuri eroa dieselistä tankkeineen ja apulaitteineen, massan parempi sijainti saa veneen kellumaan oikeassa trimmissä ilman että perä ui toivottoman syvällä kuten normaalisti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti