Vahvasähköpuoli, eli 48V kamat moottoriin liittyen, 230/48V laturit akuille sekä 230V maasähkökeskus laitetaan laivaputkan etupäähän paaralle, ja sähköjen ja sekalaisten köysien, ankkureiden ja muun putkassa seilaavan romun väliin tehdään vanerista laipio. Käsiksi päästään luukusta joka tehdään moottoritilan päälle, eli seinään joka erottaa laivaputkan ja entisen moottoritilan.
Hupisähköt eli 12V järjestelmä pidetään erillään vahvasähköistä ihan jo turvallisuudenkin nimissä, sekä selkeyden. Näille tehdään oma kaappi styyran sohvan päälle, tuossa kun on sopivasti tilaa, kaappi on helppo rakentaa hyllyn päälle, taulut on sopivasti käsillä siinä ja johtojen vetäminen tuosta on suht helppoa. Samaan kaappiin heitetään myös radiot, ja tilaa jätetään senverran yli että jos tulee joku yllättävä ylimääräinen härväke niin sekin mahtuu.
Pakkasten loppumisen kunniaksi tuli käytyä veneelläkin, nyt tuolla oli ihan mukavat olot, lämppärin kanssa tarkeni jo hyvin ilman takkia ja hanskoja niin sai tehtyä. Ja tuo uusi valkoinen katto pitkän loisteputken kera auttaa vielä näkemäänkin jotain kinoksen alla uinuvassa veneessä. Valmista tuosta ei vielä tullut, mutta tulipa nyt palasteltua levyä ja laitettua pystyseinät. Samalla kattoprojektikin viimeisteltiin, kun koristelistat ruuvattiin takaisin paikalleen.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti