maanantai 17. lokakuuta 2011

Vetolaitteen kauluksen laminointi valmis

Parin illan laminoinnin jälkeen tuon alumiinikauluksen päällä alkaa olla reilun sentin kerros kuitua, joka riittää varmasti pitämään moottorin paikallaan, varsinkin kun suuri osa kuidusta on suunnattu suurimman rasituksen suuntaan eli eteen-taakse. Kun jokunen ilta oli turattu erilaisilla matoilla ja kiroiltu tuon kuopan yli laminointia johon mikään muu kuin katkokuitu ei suosiolla taipunut, todettiin että näin ei tule valmista järkevällä työmäärällä joten vaihdettiin taktiikkaa. Keskikuoppa ja raunoja tasattiin sekalaisilla matonpaloilla siten että saatiin lähempänä tasaista oleva pinta. Tähän sitten lanattiin 8 paksuhkoa yksisuuntamattoa joissa on ohut katkohuopa välissä. Näin saatiin lopulta pienellä työllä paljon kuitua kiinni ja luja paketti. Olisi pitänyt aloittaa suoraan tästä muutaman katkokerroksen jälkeen. Seuraavaksi reikä pohjaan ja vetolaite paikalleen.

Akkukotelojen laminoinnit, vanhojen mittarireikien paikat ja muutamat umpeenkitatut reiät vedettiin topcoatilla. Sekoiteltiin pieni erä, vaan tuo olikin todella riittoisaa tavaraa joten vedeltiin loput sitten akkukotelon pohjaan josta tulikin täysvalkoinen.

2 kommenttia:

  1. Miten toppari sävytettiin?

    -harald

    VastaaPoista
  2. Ei sävytetty, ja väriero onkin kyl aika huomattava. Täytyy katsoa josko tolle tekis vielä jotain et sais vähän paremmin värin samaksi.

    VastaaPoista