sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Konepeti valmis

Vetolaitteen asennusaukko saatiin viimeisteltyä ja tämän kunniaksi vedettiin koko tuon konepedin yli paksulti epoksiprimeriä kosteussuojaksi. Vetolaitteen kauluksen kiinnitysreiät porailtiin ja kierteytettiin myös, joten nyt koko konepeti on valmiina moottorin ja vetolaitteen asennukseen.



Maalin kuivumista ihmetellessä irroteltiin vanhan kattoverhoilun liimoja, ja vihdoin löytyi tapa jolla nuo lähtee järkevästi. Messinkiharja rälläkkään kiinnitettynä puree tuohon oikein hyvin, ei tee liian syviä jälkiä alla olevaan kuituun eikä mene tukkoon. Kuvassa oleva ikkunaseinä tuli puhtaaksi vartissa. Tällä meiningillä saadaan koko katto puhtaaksi muutamassa tunnissa, ja voidaan alkaa ihmetellä siihen uutta pintaa.



Keittiön vetolaatikot modattiin nyt uuden jääkaapin ja isomman tiskialtaan kanssa sopiviksi. Alempaa piti lyhentää senverran ettei osu jääkaappiin. Ylempää pudotettiin 35mm alaspäin jotta isompi ja syvempi allas mahtuu, ja lyhennettiin niin että altaan poistoletku kulkee laatikon ja jääkaapin välissä. Uusi etulevy tehtiin tuon 35mm korkeammaksi jolloin peittää aukon kuten ennenkin eikä tarvinnut vaihtaa koko etuseinää. Hellan pakoputki saattaa myös löytää tiensä tuota kautta, tai sitten jostain muualta, tämä selviää kun saadaan hella veneeseen ja ruvetaan sovittelemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti