Rakentaminen aloitettiin poistamalla vanha topcoat ja avaamalla pinta kunnollisen tartunnan varmistamiseksi. Pieni rälläkkä ja fiiberilaikka tekee tuon työn nopeasti, sotku tosin on melkoinen. Laminointityöhön ei päästy vielä koska moottoritilan etulaipiosta löytyi kosteutta ja se pitää kuivatella ennen laminointia, väliin ei sovi jättää yhtään kosteutta.

Jääkaappi alkoi myös rakentua. Valmiista levyistä on helppo ajella pistosahalla oikean muotoisia kappaleita ja sovitella paikalleen. Toki hiukan huijausta ja maksaa enemmän kuin eristelevy ja laminointitarpeet, mutta toisaalta säästää työtunteja aika rutkasti. Kunhan kaikki palat on soviteltu niin liimaillaan sialla kasaan. Takaseinästä joutuu tekemään kahteen suuntaan vinon kun haluaa kaiken tilan käyttöön, muuten seinät istuvat onneksi suorakulmaisina joten hirveän suurta taiteilua ei tarvita.




Sinänsä sähköveneeseen liittymättömänä tuli samalla valmistettua muutama plokipyörä mittoihin kerhon lippulaivaan. Tämä nyt lähinnä sarjassa yleishyödylliset veneenrakennusvinkit. Näissä kun tahtoo olla se ongelma et jokainen rikipaja ja veistämö tekee omanlaisensa palikat, joita ei varmasti saa enää mistään parinkymmenen vuoden päästä ja mikään nykyinen koko ei sovi. Vaan kun aloittaa muuten sopivasta ja vähän leveästä umpimuovisesta pyörästä ja näyttää sitä hiomakoneelle niin jo vain.

Mitä levyä tuo on?
VastaaPoista- harald
Isothermin valmislevyä joka on tehty kylmäboksien rakenteluun. 50mm kerros eristettä ja gelcoat-pinta molemmin puolin. Tuon pitäisi olla eristävyydeltään hyvää, jollon jääkaapin virrankulutus pysyy alhaalla. Levy on toki valkoista, noi siniset on vain suojakalvot. Leikkaantuu tosi nätisti sahalla, mitä nyt eristepuru on vähän ikävää kun se kulkeutuu joka paikkaan.
VastaaPoista